Arcteryx (119 producten)
Heren Delta Vest Aerios FL 2 GTX Schoenen Dames Essent High-rise Tight 26 Dames Essent High-rise Tight 28 Dames Essent High-rise Tight 28 Heren Delta Vest Dames Soria Long Line Sport BH Dames Essent Sport BH Dames Essent High-rise Tight 28 Heren Motus SL boxershort Dames Essent Sport BH Dames Delta Hybrid Hoodie Vest Dames Delta Vest Ion Chalkbag Large Dames Konseal broek Heren Motus SL boxershort Dames Konseal FL 2 Leather GTX Schoenen Acrux LT GTX Schoenen Heren Konseal Harness Klimgordel Bird Trucker Cap Bird Trucker Cap Bird Trucker Cap Dames Solano GTX Jas Heren Atom LT hoodiejas Dames C-Quence klimgordel Bird Trucker Cap Apha AR 55 Rugzak Alpha AR 35 Rugzak Dames Konseal Harness Klimgordel Dames Essent High-Rise Tight Dames Covert Vest Dames Atom Hoodie Jas Alpha SL 23 Rugzak Heren Nuclei SV Parka Dames Contenta Jurk Dames Essent High-Rise Tight Aerios FL 2 GTX Schoenen Dames Essent High-Rise Tight Heren C-Quence klimgordel Konseal 40 Rugzak Rush SK 32 Rugzak Dames Sentinel Bib GTX Broek Dames Coelle GTX Parka Dames Essent High-Rise Tight Norvan LD 3 Schoenen Dames Covert Hoodie Dames AR 385a klimgordel Dames Cerium Bodywarmer Dames Sentinel GTX Anorak Dames Sentinel Insulated GTX Jas Dames Essent High-Rise Tight Dames Rho Heavyweight Mock Neck Trui Dames Thorium Hoodie Jas Dames Thorium Hoodie Jas Dames Rush Bib GTX Broek Dames Lana Crew Longsleeve Dames Covert Crew Pullover Dames Proton Hybrid Hoodie GTX Jas Heren Atom LT hoodiejas Heren Aerios 45 rugzakHoe een reptiel vleugels krijgt
Evolutie is een basiswet van het leven, alleen degenen die zich ontwikkelen, zich aanpassen en nieuwe manieren vinden, zullen overleven en het beste uit hun kansen halen. Bewust of onbewust was dit ook voor Archaeopteryx Lithograpica duidelijk. Daarom was hij de eerste hagedis die vleugels ontwikkelde om de lucht te veroveren. Het bedrijf, opgericht in 1989 in North Vancouver, British Columbia als Rock Solid, werd geïnspireerd door deze innovatieve geest. Het skelet van de vliegende hagedis werd het nieuwe logo van het merk en vanaf 1992 heette het Arc'teryx. De inheemse bergen van Canada zijn altijd een plek geweest voor dromen, maar ook een plek die hoge eisen stelt aan mensen en uitrusting. Voor de productontwikkelaars en ontwerpers van Arc'teryx biedt deze nabijheid van de bergen natuurlijk de beste mogelijkheden om aan slimme, functionele producten te werken. Vanaf het allereerste begin hebben ze zichzelf gezien als een groep gelijkgestemde mensen die elkaar ontmoeten in het ontwerpcentrum om eenvoudige oplossingen te vinden voor complexe problemen.
De vogel spreidt zijn vleugels
Een van de eerste producten was dan ook een warmgelamineerde klimgordel. In die tijd was het een absolute noviteit en een technologie waarop de superlichte klimgordels van de Canadezen vandaag de dag nog steeds zijn gebaseerd. De nabijheid van de bergen verhoogt niet alleen het bewustzijn van wat echt nodig is, het biedt ook de perfecte gelegenheid om nieuwe ideeën en prototypes direct uit te proberen.
Arc'teryx heeft zich intussen ontwikkeld van een pure klimuitrusting tot een merk dat alles biedt, van kleding en uitrusting voor de zwaarste expedities tot stijlvolle en functionele onderdelen voor het dagelijks leven. Aangezien de seizoenen in de Canadese bergen snel vervagen, heeft Arc'teryx de juiste kleding in het assortiment voor zomer en winter. Toerskiën of freeride skiën horen hier net zo goed bij als trektochten, trailrunning en bergwandelingen. En natuurlijk blijven de Canadezen trouw aan hun roots en voorzien ze je van alles wat je nodig hebt voor sport, alpine of ijsklimmen.
Optimisme als drijvende kracht
Een verklaard doel van Arc'teryx is om mensen opnieuw te verbinden met de ervaring van de natuur. "Inspirerend optimisme" noemen de Canadezen het, wat betekent dat de grenzen worden verlegd om mensen terug naar de natuur te brengen. The great outdoors is een plek om nieuwe perspectieven te vinden, persoonlijk te groeien en contact te maken met gelijkgestemde mensen. Met zijn assortiment wil Arc'teryx ons helpen de weg naar deze plek te vinden en volop te genieten van onze tijd daar.
Hoe zwaar de omstandigheden ook zijn, hoe onstabiel het weer - elke dag is een goede dag om in de natuur door te brengen. Minimalisme vormt de kern van de Canadese ontwerpfilosofie. Design klinkt misschien een beetje te veel als kunst, maar bij functioneel design volgt vorm de functie. hoeveel is genoeg Wat kun je weglaten? Hoe wordt goed geweldig? Een goed ontwerp is het resultaat van instinct, discipline en kennis. Een goed ontwerp bewijst zich bij elk weer, beperkt je bewegingsvrijheid niet, verbetert je buitenervaring en is tijdloos elegant. Dit type ontwerp is de handtekening van Arc'teryx geworden.
Design, ervaring en het juiste doen
Naast design zijn er nog twee andere pijlers waarop Arc'teryx zijn DNA bouwt: het juiste doen en ervaring. Doen we het juiste is een vraag die Arc'teryx stelt bij elke beslissing die we nemen. Gebruikt het merk de juiste materialen? Werkt het goed en met de juiste mensen? Gedraagt het team zich correct naar de maatschappij, de natuur en de buren? Het juiste doen verwijst naar de kwaliteit, maar ook naar de duurzaamheid van de producten en benadrukt ook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf.
Naast onze eigen kennis vertrouwt Arc'teryx bij het uitproberen van de producten ook op de ervaring van atleten, gidsen, berggidsen en deelnemers aan zelfgeorganiseerde evenementen. Wat in theorie goed klinkt, moet zich immers ook in de praktijk bewijzen. Samen zorgen deze drie pijlers ervoor dat u erop kunt vertrouwen dat Arc'terx alleen de beste materialen op de meest technisch geavanceerde manier en met de grootst mogelijke zorg gebruikt. Wanneer elk detail klopt, zijn het resultaat producten die zelfs de meest extreme belastingen aankunnen, waar niets teveel is en die ook licht, veerkrachtig en absoluut efficiënt zijn.
Er is altijd een weg
Evolutie is een zeer optimistische gedachte. Wie nadenkt over hoe goed beter te maken, hoe licht lichter te maken, hoe robuust robuuster te maken, rust niet op zijn lauweren. Het klinkt misschien absurd voor een hagedis om plotseling te willen vliegen - en toch is het gelukt. Daarom zoekt Arc'teryx altijd een weg vooruit. Aanpassing, ontwikkeling en creatie zijn essentiële onderdelen van de manier waarop Canadezen denken, omdat de beste oplossingen worden gevonden in de moeilijkste omstandigheden. De relatie met de natuur is hier een integraal onderdeel van - alleen als je ermee bezig bent, zul je het begrijpen, alleen degenen die het begrijpen, zullen ervan leren.
Merkfeiten Arc'teryx:
• Arc'teryx… opgericht in 1989 als Rock Solid in North Vancouver, maakt deel uit van de Finse bedrijvengroep Amer Sports
• Best bekend om... Functionele kleding van topklasse voor de meest extreme uitdagingen
• Bekende atleten van dit merk zijn... Austin Ross (ski), Jesse Huey (alpine klimmen), Adam Campbell (trail running) en nog veel meer.
• Een klassieker is... het Alpha SV jack
• Duurzaamheid: Arc'teryx is een bluesign-systeempartner, vertrouwt op RDS-gecertificeerd dons, produceert zijn topproducten nog steeds in Canada en werkt samen met Ocean Wise.
Arc'teryx bij Bergzeit:
Alles van Arc'teryx vind je hier.